Odpowiednie miejsce do pracy to takie, które zminimalizuje szkodliwe skutki długotrwałego pozostawania w jednej pozycji. Jeżeli masz pracę siedzącą ważne, aby Twoje otoczenie było jak najlepiej dostosowane do warunków pracy i zapewniało Ci odpowiedni komfort. Na co zwrócić uwagę urządzając gabinet i o czym nie wolno nam zapomnieć?

Bez wygodnego krzesła ani rusz

Krzesło odpowiednie dla osoby wykonującej pracę biurową to takie, które wspiera kręgosłup w każdym odcinku. Pozostawanie przez wiele godzin w nienaturalnej, siedzącej pozycji wpływa bowiem w największym stopniu właśnie na kręgosłup.

Idealne siedzisko powinno mieć możliwość regulowania wysokości. Poziom siedziska należy dostosować do wzrostu osoby siedzącej tak, aby jej stopy mogły swobodnie oprzeć się o podłogę. Stopy nie mogą wisieć w powietrzu, a uda powinny tworzyć kąt otwarty z podłogą.

Do pracy biurowej najczęściej wykorzystujemy krzesła obrotowe. W tych modelach zazwyczaj mamy możliwość regulacji nie tylko siedziska, ale także oparcia oraz podłokietników. Warto wykorzystać taką możliwość i dostosować poszczególne elementy krzesła do swoich potrzeb. Prawidłowo ustawione podłokietniki wymuszają bowiem właściwe ułożenie rąk podczas pracy. Między ramieniem a przedramieniem powinien być utworzony kąt prosty. Z kolei możliwość wyregulowania oparcia jest zbawienna dla naszego kręgosłupa i sprawia, że możemy ustawić je w taki sposób, aby kręgosłup miał odpowiednie podparcie w każdym odcinku. Jeżeli mamy taką możliwość, najlepiej wybierzmy krzesło z zagłówkiem, który skutecznie odciąży mięśnie karku i szyi.

Odpowiednie biurko

Biurko, przy którym pracujemy, powinno być obszerne, aby nasze nadgarstki mogły się na nim swobodnie oprzeć. Biurko musi być również na tyle głębokie, aby możliwe było ustawienie monitora komputera w bezpiecznej odległości od naszych oczu. Najlepszym rozwiązaniem będzie mebel wyposażony w regulowany blat. Dla osób, które spędzają wiele godzin pisząc na klawiaturze, zbawienna może okazać się wysuwana spod blatu półka na klawiaturę.

Wykończenie naszego biurka powinno być na tyle precyzyjne, aby nie występowało zagrożenie zahaczenia o jakiś wystający element listwy ubraniem lub dłonią. Dzięki temu skutecznie zminimalizujemy ryzyko zadrapania naskórka i zyskamy swobodę poruszania się podczas pracy.

Warto zwrócić uwagę również na możliwość ukrycia kabli w przestrzeni biurka, gdyż będzie to gwarancją bezpieczeństwa, nawet w przypadku wylania kawy na blat.

Oświetlenie do zadań specjalnych

Przy wyborze oświetlenia do miejsca pracy należy kierować się przede wszystkim funkcjonalnością. Lampki biurowe powinny mieć ruchomy klosz, aby możliwe było nakierowanie źródła światła dokładnie tam, gdzie w danym momencie potrzebujemy, aby padało. Najlepiej, aby lampka biurowa posiadała standardowy gwint i była wykonana z materiałów mało podatnych na nadmierne nagrzewanie się. Ciekawym rozwiązaniem jest także lampka z klipsem. Możemy ją przymocować z każdej strony biurka, a po pracy używać, jako lampki nocnej. Lampka z klipsem sprawdzi się również, gdy z jednego miejsca pracy korzystają osoby prawo i leworęczne. W takiej sytuacji można bowiem swobodnie przepinać lampkę i dostosować kierunek padania światła do indywidualnych potrzeb użytkownika.

Na rynku dostępne są lampki posiadające oprawy wykonane z drewna, metalu, szkła, tworzywa czy kryształków. Oświetlenie zwykle jest dostępne również w wielu kolorach i wzorach, dlatego można dobrać je do wystroju gabinetu.

Oprócz wygodnego krzesła, głębokiego biurka i odpowiedniego oświetlenia warto zwrócić uwagę na to, aby pokój, w którym pracujemy, był przestronny. Pomieszczenie do pracy powinno być także często wietrzone i czyste. Dzięki temu zapewnimy sobie komfort podczas wykonywania służbowych obowiązków.

Inspirowane: hurtelektryczny.pl – lampy pokojowe stojące

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here