Trendy w projektowaniu opakowań na słodycze nieustannie się zmieniają. Zależne są oczywiście od oczekiwań konsumentów. W jaki sposób nawiązać z nimi emocjonalną więź, skłonić do zakupu i przyzwyczaić do marki? Estetyczne, przyciągające wzrok, a przede wszystkim wyróżniające się na tle innych opakowanie jest kluczem do sukcesu.

Widoczne wpływy rynków zachodnich

Przyglądając się sklepowym półkom ze słodyczami, można zauważyć wyraźne inspiracje trendami, które królują u naszych zachodnich sąsiadów. Opakowania przybierają graficzne, surowe formy. Dominują napisy stylizowane na pismo odręczne. Jeśli chodzi o kolorystykę, najlepiej postawić na jasne, naturalne i pastelowe barwy. Dobrze odbierany przez konsumentów jest również styl retro, dlatego też często spotykanym zabiegiem jest złocenie druku utrzymane w klimacie dawnych lat. Pozytywne skojarzenia wywołują także wesołe, proste formy graficzne. Wszystko to sprawia wrażenie, że produkt został wykonany ręcznie, a takie słodycze są chętniej kupowane. Budzą zaufanie, są bardziej naturalne, przyjazne.

Druk 2D i 3D

Z uwagi na dużą konkurencję na rynku, opakowanie na słodycze musi się wyróżnić spośród pozostałych produktów tego samego rodzaju. Pożądane są wszelkiego rodzaju wizualizacje, ilustracje, zdjęcia 2D lub 3D, które nie tylko przyciągną wzrok konsumenta, ale także rozbawią go. Dobrze, gdy nawiązują bezpośrednio do rodzaju oferowanego produktu. Wszystkie te elementy mogą łączyć się w ciekawą historię, która buduje pozytywne skojarzenia o marce. Celem jest przyciągnięcie uwagi i skłonienie do zakupu. Warto więc w tym wypadku postawić na wyraziste formy i żywe kolory.

Ekskluzywny minimalizm

I w tym przypadku sprawdza się zasada, zgodnie z którą mniej znaczy więcej. Jeśli chodzi o ekskluzywne słodycze, nie należy przesadzać z formą opakowania. Niewielka liczba elementów ozdobnych na opakowaniu ma za zadanie wyeksponować sam produkt. Złocenie druku, stylizowane motywy i elegancki, wysublimowany nadruk logo w zupełności wystarczą. Ważniejszy w tym przypadku jest materiał, z którego zostały wykonane opakowania ekskluzywne. Należy pamiętać o tym, że wyroby czekoladowe pochłaniają zapach farby, czy lakieru. Dlatego też zaleca się stosowanie lakierów UV, aby uniknąć tego typu zdarzeń. Co więcej, opakowanie powinno być przyjemne w dotyku. Dobrze sprawdza się faktura papieru czerpanego lub płótna. Im mniej krzykliwa forma opakowania, tym lepiej.

Opakowanie szyte na miarę

Zastosowane materiały, właściwa kolorystyka i odpowiednio dobrana grafika to nie wszystko. W przypadku słodyczy ważna jest także sama konstrukcja opakowania. Zarówno opakowania ekskluzywne, jak i te zachęcające do zakupu produktów z niżej półki, powinny przede wszystkim chronić sam produkt przed uszkodzeniami mechanicznymi tj. obtłuczenie czy zgniecenie. Muszą być dostosowane również do gramatury produktu. Z uwagi na dbałość o środowisko naturalne, obecnie konsumenci zwracają uwagę także na to, z jakich materiałów zostało wykonane opakowanie. Z pozytywnym odbiorem spotykają się opakowania biodegradowalne, które mogą skłonić do podjęcia decyzji o zakupie.

Opakowania na słodycze mają bardzo duże znaczenie marketingowe. Odpowiednio zaprojektowane są w stanie skłonić konsumenta do zakupu. Dlatego też warto śledzić stale zmieniające się trendy w stylistyce opakowań i podążać za oczekiwaniami klientów. W każdym wypadku należy jednak kierować się zdrowym rozsądkiem i umiarem. Zbyt duża ilość elementów ozdobnych może przytłoczyć i wywołać efekt odwrotny do zamierzonego.

źródło: fourcolors.com.pl – sztancowanie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here