Masz czasem wrażenie, że Google wie o Tobie więcej, niż Twoja cała rodzina? W
pewnym sensie jest to prawdą – nie od dziś wiadomo, że pozostawiamy w
wyszukiwarce Google oraz jej narzędziach spore ilości informacji. Algorytmy Google
nie próżnują i korzystają z nich tworząc między innymi spersonalizowane kampanie
reklamowe, które mają trafić idealnie w potrzeby każdego użytkownika.

Ale właściwie w jaki sposób przetwarzane są dane, które później pozwalają wybrać
dla nas najbardziej odpowiednie reklamy? Czy po drugiej stronie komputera siedzi
agent tajnej agencji poszukującej wstydliwych informacji na nasz temat? Absolutnie
nie! Za wszystko odpowiada inteligentny algorytm, który sortuje, analizuje i
przetwarza dane w trzech różnych kategoriach:

● Treści, które sami udostępniamy w Internecie – według Google’a są to przede
wszystkim dane personalne, lista znajomych (na przykład w skrzynce mailowej)
oraz zawartość Google Dysku,
● Dane wynikające z naszej aktywności w Internecie – odwiedzane lokalizacje
oraz czas w nich spędzony (między innymi miejsce pracy lub ulubione
restauracje), nasza aktywność związana z konkretnymi stronami internetowymi
i ich tematyką, oglądane filmiki na YouTub’e oraz te obejrzane w kinach;
słowem są to wszystkie treści, które pozwolą wyciągnąć wnioski na nasz temat,
● Predykcje, czyli hipotezy dotyczące naszych cech wyznaczonych na podstawie
szeroko rozumianej aktywności w Internecie, a tym samym na podstawie
dwóch powyższych kategorii; algorytm wyznacza nasze potencjalne cechy
także analizując aktywność użytkowników podobnych do nas.

Brzmi przerażająco? Mogłoby, gdybyśmy nie mieli na to żadnego wpływu. Analiza
danych służy głównie temu, aby personalizowane reklamy faktycznie trafiały w nasze
potrzeby. Jeśli chcemy poczuć większą kontrolę nad przekazywaniem danych do
Google, możemy wyłączyć funkcję spersonalizowanych reklam w ustawieniach
Konta Google. Pełny poradnik znajdziesz w panelu pomocy w sekcji Kontrolowanie
wyświetlanych reklam, który podpowie Ci także, jak sprawdzić Twoje określone przez
Google zainteresowania.

Z jednej strony reklamy personalizowane na podstawie naszej aktywności w
Internecie mogą dostarczyć nam wartościowych produktów, których możemy
potrzebować (w ocenie algorytmu). Warto jednak liczyć się z tym, że wyłączenie
personalizacji reklam w Google wiąże się z ich pełną losowością. Oznacza to
przykładowe wyświetlanie kampanii reklamującej jednorazowe artykuły z plastiku osobie o ekologicznym stylu życia. Nie zmienia to jednak faktu, że Google umożliwia nam podjęcie decyzji o pozostawieniu lub wyłączeniu funkcji personalizacji reklam.

Warto pamiętać, że dobrze skonstruowana kampania reklamowa, która następnie
zostanie wyświetlana osobom potencjalnie mającym na nią zapotrzebowanie,
osiągnie dużą efektywność. W Quality Factor doradzimy Ci jak zachęcić reklamą
graficzną indywidualnego użytkownika Google. Jeśli potrzebujesz dobrze
zaprojektowanych banerów do Sieci Reklamowej Google lub kampanii w Google –
odezwij się do nas!

Źródło: Quality Factor – agencja interaktywna SEM SEO

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here