Efektywność zespołu deweloperów nie zawsze stanowi sumę wiedzy, doświadczenia i pracy wkładanych w projekt przez poszczególnych członków teamu. Zdarzają się bowiem błędy prowadzące do utraty kodu i nieporozumienia wynikające z faktu, że każdy z programistów pracuje na własnym środowisku. W jaki sposób usprawnić pracę nad projektami w oparciu o platformę Salesforce?

Czym jest CI/CD?

Dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie standardów Continuous integration/Continuous delivery. Czym jest CI/CD? To zbiór dobrych praktyk, które twórcy platformy Salesforce rekomendują jako rozwiązanie wspomnianych problemów. Praca zespołu i komunikacja wewnątrz niego zostają w ten sposób usystematyzowane. Błędy i nieporozumienia zdarzają się zaś znacznie rzadziej.

Jakie korzyści przynosi Continuous integration/Continuous delivery?

Wprowadzenie standardów CI/CD niesie ze sobą wiele korzyści. Pozwala między innymi na automatyzację procesów, dzięki czemu przebiegają one szybciej, a jednocześnie ogranicza się ryzyko popełnienia błędu. Continuous integration/Continuous delivery ma niebagatelny wpływ na pracę zespołu, ponieważ usystematyzowanie procesów podnosi poziom zadowolenia i komfort wykonywanej pracy. W razie potrzeby znacznie szybciej przebiega także wdrożenie do zespołu lub projektu nowych pracowników, ponieważ odbywa się w oparciu o jednolite standardy, w dodatku przygotowane przez dostawcę oprogramowania.

Praktyka pokazuje, że projekty realizowane w oparciu o CI/CD przebiegają szybciej, a także pozwalają na dostarczenie większej liczby funkcjonalności w ramach tego samego budżetu. Biznes korzystający z tego rozwiązania staje się więc bardziej konkurencyjny. W jaki sposób zdobyć kompetencje CI/CD? W Polsce taką usługę oferuje firma Craftware, odpowiedzialna za wdrożenie, utrzymanie i rozwój platformy i będąca Platynowym Partnerem Salesforce.

W jaki sposób usprawnić pracę na platformie Salesforce?

Biznes prowadzony w oparciu o Salesforce można udoskonalać także na inne sposoby. Należą do nich:

  • Managed Services – utrzymanie i rozwój systemu CRM,
  • Migracja na Lightning – przejście na nowy, posiadający więcej funkcjonalności interfejs,
  • Center of Excellence – wdrażanie skutecznych rozwiązań wewnątrz firmy przez zewnętrznych specjalistów.

Platforma Salesforce jest stale rozwijana, więc warto korzystać z nowych funkcji, które pomagają w rozwoju biznesu!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here