Z każdym rokiem liczba pojawiających się w sieci stron internetowych rośnie w oszałamiającym tempie. Możemy być również pewni tego, iż ta tendencja z pewnością się utrzyma. Mimo wszystko lista wyszukiwarki Google, z której korzysta bardzo duża liczba internautów, posiada ograniczoną liczbę stron www, mogących pojawić się najwyżej w rankingu. Dlatego też właściciele poszczególnych witryn, podejmują różnorodne działania, mające zapewnić im jak najlepszą pozycję, co z pewnością przyczyni się do zwiększenia sprzedaży, obrotów przedsiębiorstwa i odniesienia sukcesu.

Przekonaj Google o wartości swojej witryny

Mechanizm wyszukiwarki funkcjonuje w taki sposób, by pokazywał użytkownikowi strony internetowe, które są najtrafniejsze pod względem skierowanego zapytania. Z tego też powodu witryny przechodzą nieustanną rozbudowę pod kątem seo. Kluczem do osiągnięcia sukcesu, może być właściwie przeprowadzony proces pozycjonowania stron.

Algorytm Google na podstawie przeprowadzonej analizy, wyświetla witryny, które w największym stopniu będą spełniały oczekiwania internauty. Jak to możliwe? Algorytmem nazywamy program komputerowy, który porównuje informację wpisane do wyszukiwarki, z danymi zawartymi na stronach www.

Algorytmy, takie jak Panda i Pingwin, mogą być sposobem do zwiększenia swojej widoczności w sieci. Trzeba jednak zrozumieć zasady ich działania. Dzięki temu uzyskuje się bowiem cenna widzę, która pomoże przekonać Google, iż zgromadzone w naszym serwisie treści, zasługują na wysokie miejsce w rankingu.

Ocena treści za pomocą algorytmu Google Panda

Panda służy przede wszystkim do zwiększenia widoczności tych stron internetowych, które charakteryzują się wysoką jakością. W takim razie, która strona może zyskać takie miano? Zawartość witryny powinna w jak największym stopniu spełnić oczekiwania internauty i generować duży ruch użytkownika na serwisie.

Pod uwagę brane są określone kryteria, takie jak na przykład: unikalność tekstu, zawartość merytoryczna oraz ilość tekstu, a także duplikacja treści na poszczególnych podstronach. Oryginalna i wartościowa treść, powinna być zatem tworzona z myślą o użytkowniku i być dla niego interesująca oraz pomocna.

Algorytm Pingwin sposobem na niewłaściwe metody pozycjonowania

Często zdarza się, że w celu osiągnięcia jak najlepszych efektów, stosowane są metody, które nie powinny mieć miejsca. Pozycjonowanie stron w google za pomocą linków zwrotnych o niskiej jakości, upychanie słów kluczowych w treści i przeoptymalizowanie strony internetowej, może zostać przez Google bardzo negatywnie odebrane.

Linki wskazujące na konkretną domenę, są poprzez algorytm Pingwin sprawdzane pod kątem ich jakości. Nałożona może zostać kara za stosowanie nieodpowiednich linków. Aby tego uniknąć, należy przede wszystkim nie korzystać z nienaturalnych oraz mających niską jakość linków. Istotna jest również właściwa zawartość, znajdujących się na witrynie treści, podobnie jak miało to miejsce w przypadku algorytmu Panda. Zasadnicza różnica polega jednak na tym, iż algorytm Pingwin ocenia daną witrynę internetową pod kątem ewentualnych nadużyć, które są sprzeczne z wytycznymi Google.

Zgodnie z wymogami, czyli bez problemów

Szukanie nieetycznych metod pozycjonowania stron internetowych, z pewnością w dłuższej perspektywie nie przyniesie nic dobrego. Sztuczne upychanie słów kluczowych i systemy wymiany linków mogą bardziej zaszkodzić, niż przyczynić się do osiągnięcia sukcesu w sieci.

Stosowane przez Google algorytmy, są nieustannie rozbudowywane i ulepszane. Dzięki temu szansa na wykrycie niewłaściwych praktyk znacząco się zwiększa. Dlatego też zdecydowanie lepiej skupić siły na tym, by stworzyć dopracowaną, bogatą w treść i pomocną dla użytkownika witrynę. To właśnie tego typu strony zostaną dobrze ocenione przez algorytmy oraz zyskają uznanie o internautów, którzy będą generować na nich odpowiedni ruch. W takiej sytuacji nie ulega wątpliwości, iż serwis znajdzie się w czołówce wyświetleń.

Źródło: Quality Factory

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here