Reklama wielkoformatowa lokowana jest w przestrzeni publicznej. Jej zadanie to przyciągnięcie wzroku i zainteresowanie potencjalnych odbiorców. Przekaz marketingowy, który wypełnia bilbordy, zajmuje dużą powierzchnię, więc nie sposób ich przeoczyć. Tablica prezentująca treści najczęściej znajduje się przy ruchliwej ulicy. Billboardy można wyróżnić ze względu na rodzaj i sposób prezentacji. Czy to dobry sposób na reklamę i jak dużych nakładów finansowych wymaga? Jakie są zalety tego typu promocji i jak to wygląda w kontekście prawa ?

Outdoor reklama – czy to dobry sposób na marketingowy przekaz?

Reklama zewnętrzna w Warszawie, jak i w innych miastach cieszy się ogromną popularnością. Z pewnością wpływ na to ma fakt, że dociera do szerokiego grona odbiorców. Nawet jeśli zostaje mijana bez większego skupienia na jej treści, bije z niej przekaz podprogowy. Wyświetlane obrazy są zapamiętywane i kodowane w podświadomości. Z pewnością ważną kwestią jest długofalowe oddziaływanie i trafianie do różnych grup konsumentów, bez względu na ich wiek, płeć i zainteresowania. Jej koszt jest stosunkowo niewielki w zestawieniu z siłą oddziaływania.

Bilbordy reklamowe w świetle prawa

Każda reklama, która jest umieszczona w przestrzeni publicznej, podlega regulacjom prawnym:

  • Outdoorowa reklama musi spełniać normy prawa budowlanego, nie może zaburzać ładu architektonicznego, powinna estetycznie komponować się z otoczeniem.
  • Umieszczona jest tak, by nie zakłócać warunków przestrzennych, nie ingerować w bezpieczeństwo.
  • Nie może znajdować się na obiektach zabytkowych, jeśli to mogłoby wpłynąć na ich stan techniczny lub wizualny. Nie można jej montować na bramach cmentarnych. Może być umieszczona 30 m od pomników przyrody, miejsc i pomników pamięci narodowej.
  • Muszą znajdować się na niej dane pozwalające zidentyfikować podmiot, do którego należy.
  • Treści na niej zawarte nie mogą mieć charakteru dyskryminującego, ksenofobicznego, nacjonalistycznego, szowinistycznego. Nie mogą nakłaniać do przemocy, wywoływać lęku czy wprowadzać w błąd. Muszą być etyczne.

Reklama wielkoformatowa Warszawa – zakres cenowy

Wybierając hasło billboardy warszawa, można poznać różne rodzaje tego typu nośnika reklamy, np. bilbordy statyczne, czyli na stałe związane z gruntem, wbetonowane, mocowane są na słupach przy drogach, mogą być jedno lub dwustronne. Cena zależna jest od miejsca, a którym mają się znaleźć i od tego, czy treść ma wypełniać dwie, czy jedną stronę. Średni koszt wynosi od 1500 do 5000 zł netto. Billboardy ścienne zawieszane są na elewacji budynku – koszt tego typu tablic zależny jest od ich powierzchni i waha się od ok. 1000 do 2500 zł. Reklama wielkoformatowa przestawna nie jest przytwierdzona na stałe do podłoża, montowana do specjalnej przyczepy za pomocą obciążników, również może być lokowana po jednej lub obu stronach. Jej ceny zaczynają się od około 1000 i mogą sięgać do 7000 złotych. Outdorowe reklamy świetlne, elektroniczne, digitalowe, interaktywne są najbardziej nowoczesną formą przekazu i ich cena jest odpowiednio wyższa ze względu na użyte zaawansowane rozwiązania. Widełki cenowe są orientacyjne, każdy projekt jest analizowany indywidualnie ze względu na lokalizacji reklamy, jej wielkość i zastosowane techniki montażu.

Źródło: Shark Design – drukarnia Warszawa

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here